|||“Er verdwijnen schrikbarend veel spullen. Materieel gaat een bus in, wisselt tussen personeel of blijft achter.“||
|||“Er verdwijnen schrikbarend veel spullen. Materieel gaat een bus in, wisselt tussen personeel of blijft achter.“|| |||||

Een kleine oplossing voor grote problemen

bouw
Tim Hasenbosch is sinds 2020 salesmanager bij Gereedschapbeheer. En met zijn 27 jaar ervaring in de verkoop, past deze organisatie als gegoten. “Vroeger verkocht ik grote oplossingen voor kleine problemen. Maar nu verkoop ik een kleine oplossing voor grote problemen,” aldus een eindeloos enthousiaste Tim.
De oorsprong van Gereedschapbeheer ligt bij Edwin Meijer. Meer dan 14 jaar geleden ontwikkelde hij in opdracht van Cofely de eerste versie van de applicatie waar nu honderden ondernemers dagelijks op vertrouwen.
Ze liepen concreet tegen problemen aan met het keuren en het vinden van verschillende gereedschappen. Je moet het kunnen keuren, bijhouden wanneer het is gekeurd of moet worden gekeurd, objecten worden intern of extern verhuurd, prijzen moeten worden berekend, en dat ging bijna allemaal via Excel. “Tja, dat gaat niet. En het mooie is dus dat de software zo herkenbaar is voor de klant. Het is echt vanuit de primaire behoefte geschreven.”
En ondanks dat Tim als eerste liefde liever psychiater had geworden, lijkt het commerciële vak op zijn lijf geschreven. Met een hele open en eerlijke houding en aanstekelijk enthousiasme weet je na een gesprek precies waar je aan toe bent.
Commercie op de kaart zetten Voordat Tim startte bij Gereedschapbeheer was er eigenlijk geen buitendienst of commerciële afdeling. Het bedrijf haalde omzet vooral uit haar eigen klantenbestand, mond-tot-mond-reclame en af en toe wat acquisitie. Met de komst van Tim is alles veranderd. Alles in in-house gehaald en geprofessionaliseerd. “We hebben het een DNA gegeven. We werken samen met onze klanten en willen bestaande klanten helpen groeien. We willen niet alleen maar in de breedte groeien, we willen vooral de diepte in,” gaat Tim verder.

En die klanten zijn bedrijven die een materieeldienst of een magazijn hebben, en daarmee ook vaak rondzwervend materieel.
De registratie is daar vaak namelijk slecht op orde. Het gaat via briefjes, Whatsapp of de ervaring en het geheugen van die ene magazijnbeheerder. En het zijn in ieder geval vaak organisaties met een keurmeester die met NEN3140 bekend is.
Besparen met software Door gebruik te maken van software bespaar je niet alleen een hele hoop tijd in het zoeken naar spullen. Ook verdwijnt er schrikbarend veel. Materieel gaat een bus in, het wisselt tussen personeel of blijft achter op een klus. “En dan wordt er zó makkelijk besloten dat er maar nieuw gereedschap wordt gekocht. De installateur heeft het nodig en wil door. De manager is zich vaak niet bewust van alle kosten of heeft geen keus. En dat is precies waar wij induiken,” vertelt Tim trots.
[caption id=”attachment_218783” align=”aligncenter” width=”580”] “Er verdwijnen schrikbarend veel spullen. Materieel gaat een bus in, wisselt tussen personeel of blijft achter.“[/caption]
Door een hele hoop slimme automatisering wordt handwerk geen administratief werk. Met de app kun je bijhouden waar iets is en via de webtool wordt alles meer dan inzichtelijk. Zo kun je op basis van GPS locaties weer iets beschikbaar maken in het magazijn of krijg je notificaties wanneer iets te lang op een project ligt.
En sinds de koppeling met TrackJack in 2022 is het aantal mogelijkheden in het pakket ook weer toegenomen. Niet alleen weet je de laatste locaties van je voertuigen en objecten, ook kun je updates krijgen bij het verlaten of vertrekken van projectzones, tijd in zones (voor nacalculatie of vermissing) en kan dus ook de eigenaar of gebruiker worden gewijzigd op basis van je locatie.


De concurrentie zit niet stil En ondanks het ongeremde enthousiasme van Tim zijn ze nog niet de grootste partij op de markt. Maar dat is niet erg, aldus Tim: “We hebben genoeg onderscheidend vermogen. Binnen 24 uur heeft de aanvrager een contract voor zich, we komen snel een demo geven, dat soort zaken. De behoefte wordt steeds groter en daardoor neemt de concurrentie toe. Maar we hebben hele goede banden met de EKH (Vereniging Erkende Keurbedrijven Hijs- en Hefmiddelen) en kunnen inmiddels ook boven en onder de haak keuren.”
Ook komt er een pakket voor de ZZP’er aan. Ook als zelfstandige ondernemer moet je keuren en moet je kunnen aantonen dat je daar gecertificeerd voor bent.
De planning voor 2023? Die staat alweer goed vol. Tim sluit af: “Het begint met de bedrijfsnaam als een olievlek te laten groeien. We laten graag zien wat we allemaal kunnen. Excel voldoet echt niet meer. Daarom kiezen mensen voor Gereedschapbeheer.”

TrackJack & GEREEDSCHAPBEHEER Niet alleen weet je de laatste locaties van je voertuigen en objecten, ook kun je updates krijgen bij het verlaten of vertrekken van projectzones, tijd in zones (voor nacalculatie of vermissing) en kan dus ook de eigenaar of gebruiker worden gewijzigd op basis van je locatie.
Ontdek meer over de koppeling

Meer weten over de koppeling? Neem dan contact met ons op. We vertellen u graag meer over de werking van onze GPS trackers, de integratie met Gereedschapbeheer én helpen u met een voorstel op maat.
Vraag direct een voorstel aan
|||“Er verdwijnen schrikbarend veel spullen. Materieel gaat een bus in, wisselt tussen personeel of blijft achter.“||
|||“Er verdwijnen schrikbarend veel spullen. Materieel gaat een bus in, wisselt tussen personeel of blijft achter.“||
|||“Er verdwijnen schrikbarend veel spullen. Materieel gaat een bus in, wisselt tussen personeel of blijft achter.“||
|||“Er verdwijnen schrikbarend veel spullen. Materieel gaat een bus in, wisselt tussen personeel of blijft achter.“||
|||“Er verdwijnen schrikbarend veel spullen. Materieel gaat een bus in, wisselt tussen personeel of blijft achter.“||