|| “De voornaamste reden om voor Scania te kiezen was de wens van de chauffeur. Hij moet er tenslotte van ’s ochtend vroeg tot ’s avonds laat mee werken.” 
|
|| “De voornaamste reden om voor Scania te kiezen was de wens van de chauffeur. Hij moet er tenslotte van ’s ochtend vroeg tot ’s avonds laat mee werken.” | |||

Multifunctionele Scania combi met Super aandrijflijn voor Bom Transport

bouw

Breda – Bom Transport heeft een Scania 460R 6X2*4 Super met schuilzeilopbouw en schuifzeilaanhanger in gebruik genomen. De combi wordt ingezet voor het transport van de meest uiteenlopende ladingen in Nederland, België en Duitsland. “Je kan het zo gek niet bedenken of we vervoeren het,” aldus Patrick Bom, die daarom een zo multifunctioneel mogelijke combinatie samenstelde.

Dankzij het doorlaadsysteem kan de Scania bakwagen geladen en gelost worden zonder de aanhanger aan of af te koppelen. De doorlaadcombi is in breedte en hoogte verstelbaar en voorzien van een laadklep en rijplaten. Voor de aanhanger werd bewust voor een chassishoogte van slechts 95 centimeter gekozen. “We vervoeren tractoren en machines,” vertelt Bom. “Met het extra lage chassis kunnen we deze en andere vrachten tot 3,05 meter hoog binnen de wettelijk toegestane maten inwendig meenemen.”


[caption id=”attachment_218348” align=”aligncenter” width=”1400”] “De voornaamste reden om voor Scania te kiezen was de wens van de chauffeur. Hij moet er tenslotte van ’s ochtend vroeg tot ’s avonds laat mee werken.”[/caption]

Super aandrijflijn De Scania, die op jaarbasis zo’n 120.000 kilometer gaat rijden, is voorzien van de nieuwe efficiënte Super aandrijflijn waarmee Bom hoopt de brandstofkosten nog verder te kunnen drukken. Om de luchtweerstand te verlagen en daarmee nog meer brandstof te besparen werd de zijkant van zowel de bakwagen als de aanhanger volledig dichtgemaakt. “Met extra opbergruimte als bijkomend voordeel,” zegt Bom, doelend op de kisten die hiervoor gebruikt werden. Wekelijks ontvangt hij een rapport met de prestaties van het voertuig. Hierop is te zien wat het brandstofverbruik is geweest en hoe dat verbruik tot stand is gekomen. “Tot nu toe doet Scania niet onder voor de andere merken in onze vloot.”

Rijk uitgerust Zoals alle voertuigen uit het gevarieerde wagenpark is ook de Scania R-serie rijk uitgerust met onder andere lederen bekleding, koelkast, standairco en navigatie. Bom vertelt dat hij bij de aanschaf van nieuwe trucks altijd luistert naar de voorkeur van de chauffeur. “De voornaamste reden om voor Scania te kiezen was de wens van de chauffeur. Hij moet er tenslotte van ’s ochtend vroeg tot ’s avonds laat mee werken.”

Toch was er voor Bom Transport nog een reden om voor het Zweedse merk te gaan: het contact met dealer Scania Venlo. “Alle lof voor de accountmanager, die heeft zijn werk goed gedaan,” zegt Bom. “Ik vind het belangrijk dat zowel de garage als de accountmanager zich aan gemaakte afspraken houdt en eventuele problemen op een nette manier verholpen worden.” Voor het onderhoud heeft het bedrijf een Scania reparatie- en onderhoudscontract afgesloten.

Gevarieerd transport Van steigermateriaal, aluminium trusten en zonweringen tot beursstands en graszoden. Bom Transport, gevestigd in het Limburgse Oostrum, vervoert alles behalve losgestorte en gevaarlijke goederen. Het kleine bedrijf, dat ruim twintig jaar bestaat, heeft een stabiele klantenkring en zo’n twintig medewerkers. Naast het reguliere transport worden talloze andere werkzaamheden voor klanten uitgevoerd en beschikt Bom Transport over meer dan 1000 m² vloeroppervlakte voor de opslag van goederen. De nieuwe truck is de tweede Scania die aan het vijftien eenheden tellende wagenpark is toegevoegd.

|| “De voornaamste reden om voor Scania te kiezen was de wens van de chauffeur. Hij moet er tenslotte van ’s ochtend vroeg tot ’s avonds laat mee werken.” 
|
|| “De voornaamste reden om voor Scania te kiezen was de wens van de chauffeur. Hij moet er tenslotte van ’s ochtend vroeg tot ’s avonds laat mee werken.” 
|
|| “De voornaamste reden om voor Scania te kiezen was de wens van de chauffeur. Hij moet er tenslotte van ’s ochtend vroeg tot ’s avonds laat mee werken.” 
|