|SCRT-systeem op een bouwmachine|Toyota fuel cell module, speciaal ontwikkeld voor heavy-duty toepassingen zoals bouwmaterieel.|
|SCRT-systeem op een bouwmachine|Toyota fuel cell module, speciaal ontwikkeld voor heavy-duty toepassingen zoals bouwmaterieel.| |||

Uw materieel vergroenen met retrofitoplossingen

gww
Op 9 mei opent de SSEB subsidie om de bouwsector te helpen in 2030 te voldoen aan de emissie-eisen zoals vastgelegd in het Klimaatakkoord en de Aanpak Stikstof. Hierbij wordt onder andere geld vrijgemaakt voor vergroenen door middel van ombouwen of aanpassen van bestaand bouwmaterieel, oftewel retrofit.
Retrofit Retrofit biedt een aantal voordelen ten opzichte van de aanschaf van nieuw (zero emission) materieel. Bij retrofit blijft u langer gebruik maken van uw bestaande materieel en worden versnelde afschrijvingen dus voorkomen. Ook is retrofit van bestaand materieel vele malen goedkoper dan de aanschaf van nieuw zero emission materieel. Zo kunt u door retrofit met beperkte investeringen uw milieu- en klimaatdoelstellingen behalen.
DLS biedt verschillende green mobility retrofit mogelijkheden die bijdragen aan het terugdringen van emissies. Zo kunt u uw eigen route naar zero emission bepalen met oplossingen die passen bij uw doelen en binnen uw budget.
Near zero emission retrofit Met emissietechnologie kan een goede start gemaakt worden. Door een SCRT-retrofit (combinatie van NOx-katalysator en roetfilter) worden de emissies van stikstof en roet met respectievelijk 95% en 99% verminderd. Wanneer u dit combineert met een biologische brandstof, zoals HVO100, vermindert u ook de uitstoot van CO2 met 80-90%. Hiermee kunnen de emissies van bestaande machines met een oudere motor worden verlaagd tot Stage V-niveau. De emissietechnologie kan door DLS worden ingebouwd, maar is ook verkrijgbaar als kit die u zelf kunt monteren. De inbedrijfstelling wordt vervolgens door DLS verzorgd.
[caption id=”attachment_218820” align=”aligncenter” width=”432”] SCRT-systeem op een bouwmachine[/caption]
Zero emission retrofit Mogelijke zero emission retrofit oplossingen van DLS zijn het ombouwen van bestaand materieel met verbrandingsmotor naar een zero emission aandrijving. Hierbij wordt de bestaande aandrijftrein vervangen door een accu-elektrische- of waterstof-elektrische aandrijftrein. Dit is vele malen goedkoper en sneller leverbaar dan nieuw zero emission materieel.

Wilt u meer weten over de verschillende (near) zero emission oplossingen en hun emissiebesparingen, of bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw materieel en/of de SSEB subsidie? Neem dan contact met ons op!
Website www.dlsbv.nl Email: info@dlsbv.nl TelefoonL 078-6323690
[caption id=”attachment_218821” align=”aligncenter” width=”322”] Toyota fuel cell module, speciaal ontwikkeld voor heavy-duty toepassingen zoals bouwmaterieel.[/caption]
|SCRT-systeem op een bouwmachine|Toyota fuel cell module, speciaal ontwikkeld voor heavy-duty toepassingen zoals bouwmaterieel.|
|SCRT-systeem op een bouwmachine|Toyota fuel cell module, speciaal ontwikkeld voor heavy-duty toepassingen zoals bouwmaterieel.|
|SCRT-systeem op een bouwmachine|Toyota fuel cell module, speciaal ontwikkeld voor heavy-duty toepassingen zoals bouwmaterieel.|