bouw-fleetwoood-werkopzichter

Efficiënter werken met je voertuigen, mensen en materieel helpt je als bouwondernemer om winstgevend te blijven. De vraag is: wat is voor jouw onderneming de beste oplossing en wat levert het op? Ryanne van der Wiele, bij Fleet Complete verantwoordelijk voor klanten als BAM, TBI Groep en Ballast Nedam, vertelt meer over mogelijke oplossingen.

Hoe optimaal worden voertuigen, materieel en mensen binnen jouw bedrijf ingezet? Weet je waar het zich bevindt, hoe lang, wanneer het onderhoud nodig heeft. Hoeveel reistijd zijn je mensen kwijt? Worden urenregistraties correct ingevuld? Kwesties waar het bij veel bouwondernemingen nog altijd aan voldoende inzicht ontbreekt. “Meer inzicht is essentieel voordat je gaat nadenken over mogelijke oorzaken en oplossingen,” aldus Ryanne van der Wiel. “Door meer informatie te verzamelen kun je een betere afweging maken wat het je waard is om bijvoorbeeld je materieel te voorzien van een track & trace, of te investeren in  digitale urenregistratie. Onze meerwaarde als bedrijf is dat wij ons altijd baseren op feitelijke informatie. Geen aannames, schattingen en afrondingen. Met werkelijke cijfers kun je het verschil maken. Bovendien nemen wij de privacy van onze klanten en hun medewerkers heel serieus. Het waarborgen van privacy staat dan ook centraal in al onze oplossingen.”

Nieuw: mini gps-tracker
Fleet Complete bedrijven helpt efficiënter te werken. Fleet Complete biedt een schaalbaar platform met de tools die je nodig hebt om het wagenpark, materieel en mobiele medewerkers efficiënt te managen. De meeste toegepaste oplossingen zijn de takenmodule (fieldmanagement), digitale urenregistratie en track & trace voor  fleet- en assetmanagement. “Wat betreft het laatste hebben we recentelijk een mini gps-tracker gelanceerd die handig is voor onder andere bouwbedrijven. Je kunt het namelijk op al je materieel bevestigen.  Zo beveilig je containers, pallets, machines, gereedschap en ander kostbaar materieel 24/7. Het is eenvoudig zelf te plaatsen en heeft geen externe stroomvoorziening nodig. Assettracking kan bouwbedrijven helpen bij het besparen op een van de hoogste kostenposten, het verdwijnen van materieel, of niet weten waar het zich bevindt, waardoor tijd en geld verloren wordt.

Drie tips
Welke oplossing past nu het beste bij jouw bedrijf? Om dat te bepalen heeft Ryanne drie tips:
1. Verdiep je goed in de huidige situatie en werkwijze. Wat is het je waard om kosten van eventuele diefstal, onjuiste (uren)registratie en dergelijke te voorkomen? Hoe is dit op te lossen?
2. Laat je goed informeren en adviseren door één of twee partijen. Focus je daarbij niet enkel op prijs, maar vooral op toegevoegde waarde van de oplossing voor jullie bedrijf en medewerkers.
3. Vind het wiel niet opnieuw uit. Ga in gesprek met andere partijen in je branche. Hoe doen zij het en wat levert het op?

Kijk op www.fleetcomplete.nl voor meer informatie, oplossingen, tips  en praktische e-books of neem contact op met een van de specialisten.

bouw-FleetwoodC Logo